Рекомендації для батьків
ü Підтримка дітей в сімейному колі – основа її благополуччя. Якщо в дитинстві її люблять, емоційно підтримують батьки, рідні, дають можливість робити помилки та не сварять за них, то в дорослому віці їй буде легше долати стрес. Якщо ж дитина має відповідний негативний досвід, то їй буде складно розв’язувати стресові ситуації в дорослому житті. Адже дитині важливо бачити, що батьки підтримують та заспокоюють одне одного. Разом вони піклуються про дитину (дітей). Водночас одне одного підтримують брати та сестри.
ü Дитині важливо відчувати, що її, окрім батьків, також підтримують люди похилого віку – дідусі, бабусі, інші родичі,- які пережили багато труднощів і стресових подій.
ü Батькам варто намагатися бути спокійними, менше дивитися телевізійні новини, оскільки це може призвести до тривалого емоційного напруження, яке часто передається дитині.
ü Слід уникати в присутності дитини емоційних обговорень трагічних подій, що відбуваються в країні, подробиць катувань і вбивств, ситуацій насильства.
ü Варто частіше гуляти з дитиною на свіжому повітрі. Рухова активність, фізичні вправи позбавляють стану напруження та забезпечують позитивний настрій.
ü Необхідно обов’язково звернутися до фахівця ( практичного психолога, терапевта, невролога тощо), якщо в дитини часто змінюється поведінка, порушився сон, апетит, ; вона постійно неспокійна чи перебуває в пригніченому стані. Своєчасна психологічна допомога дасть змогу запобігти психічним розладам у дитини та появі можливих психосоматичних захворювань.
Джерело: журнал «Практичний психолог: школа» .- 2014.- № 8, с.56.
· Спілкування на рівних. Рівень очей.
· Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
· Запитувати в дітей поради.
· Цікавитися планами дитини та їх враховувати.
· Запитувати в дитини про її річ і стукатися до неї в кімнату.
· Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
· Давати посильні доручення-з відомим успіхом.
· Схвалення взагалі (у цілому).
· Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).
· Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим.
· Зустрічати як кращого друга і проводжати.
· Якщо ви не праві, просіть вибачення.
· Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми.
· Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід).
· 100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня.
· Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.
· Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум.
· Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.)
· Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».)
· Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).
· Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дратують дитину.
· Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти.
· Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки.
· Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).
· Обзивання і висміювання (навіть жартівливі).
· Здогади та інтерпретація.
· Випитування та розслідування.
· Співчуття на словах, чутки.
· Віджартування, відхід від розмови.
· Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає.
· Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати.
· Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною.
· Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися.
· Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.
· Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і боязкою.
· Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме.
· Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі.
· Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою.
· Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.
· Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.
· Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.
· Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою.
· Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.
· приймайте дитину такою, яка вона є;
· висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості;
· розширюйте кругозір дитини;
· включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимість у виконуваній справі;
· ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих.
· Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота, яка тільки може бути в батьків і вчителів.
· Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися.
· Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження,; то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.
· приймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися;
· розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу;
· з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини; не висміюйте
· їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;
· заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх.
· частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки;
· якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди;
· знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю проблему;
· не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку.
· Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища.
· Не існує поганих і хороших емоцій і дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації емоційної сфери.
· Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій.
· Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття.
· Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.
· Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.
· Треба враховувати не просто модальність емоцій (негативні чи позитивні), а й їхню інтенсивність. Надлишок одноманітних емоцій спричиняє негативні явища.
· Для профілактики емоційного напруження слід долучати дитину до різних видів діяльності. Корисним для емоційного розслаблення є застосування гумору.
· З метою ліквідації негативних емоцій потрібно спрямовувати їх у творче русло: мистецтво, поезію, літературу, музику чи заняття танцями.
· Ефективність навчання дитини володіти своїми емоційними станами значною мірою залежить від особливостей її ставлення до себе. Завищена чи занижена самооцінка суттєво погіршує самопочуття дитини, створює бар'єри для необхідних змін. У таких випадках потрібно починати роботу з корекції ставлення до себе, учнівської самооцінки.
tatTrercesher
2013-02-17 14:12:01[url=http://loststatus.ru/]статутсы[/url] [url=http://loststatus.ru/cat_14/Prikolnye_statysy]ржачные статусы для одноклассников 2013[/url] Что такое статус в соцсетях и icq? Это не обычная картинка или набор слов. Статус – это настроение человека, временами плохое, бывает хорошее, а может быть даже крик души. Статус обязательно обращен к кому-то конкретно: к ситуации, друзьям, родственникам, но чаще всего статус предназначен для одного, того самого единственного человека, с одной лишь только целью – чтобы тот, кому направлено это послание увидел и понял тебя...
Immareevose
2013-02-12 18:01:55[url=http://rolalex.com.ua/mudrye-vyskazyvaniya-velikix/]мудрые слова о любви[/url] [url=http://rolalex.com.ua/mudrye-vyskazyvaniya-velikix/]так хорошо все таки жить высказывания[/url] Несмотря на то, что на нашей планете с каждым днем становится все больше и больше человек, такое понятие, как «одиночество» не просто не становится аттавизмом, а становится все более острым. Нередки случаи, когда просто не с кем побеседовать, а порой вокруг находятся люди, с которыми абсолютно не хочется и не нравится разговаривать...